středa 30. srpna 2017

Liberec

Přináším opět cestovatelský článek plný mých zážitků a poznatků. Tentokrát se zaměřím na Liberec a ještě jednu zastávku trochu dál. Byla to totiž taková třídenní dovolená s přítelem teď v srpnu. Rozhodli jsme se využít nabídky Českých drah, u kterých je možné zakoupit výhodné jízdenky na léto buď třeba na týden, nebo myslím i 14 dní. A ta cena se fakt vyplatí, pokud pojedete někam daleko, což my jeli.

Vyrazili jsme hned z rána a kolem poledne se konala naše první zastávka. ZOO Dvůr Králové. Už jsem se možná někdy zmiňovala, že od malička strašně miluji zvířata a když je někde ZOO v okolí, prostě tam musím. Navíc tahle se chlubí svým úžasným safari. Nově je tam možnost půjčit si i elektromobil, když zrovna nemáte po ruce své auto, nebo se vám nechce jezdit vláčkem. My si ho tedy půjčili a bylo to fakt super. Nikdy jsem nebyla tak blízko žirafě nebo zebře. Ještě když se zebra rozhodne vstoupit vám do cesty a nemůžete projet. Jeli jsme i kolem lvů a lvic. No skvělý zážitek. I samotná ZOO byla pěkná. Líbil se mi styl, jakým byla udělaná. Dekorace, stavby... Sice menší, ale nezapomenutelná. (Díky safari)

Do Liberce jsme dorazili k večeru, kde nás čekalo jen ubytování (pokoj s výhledem na Ještěd) a ještě menší procházka po městě, ale pořádně poznat město bylo v plánu až pak. Další den jsme ráno vyrazili na nádraží a tramvají směr Ještěd! Byli jsme docela smutní, protože už z dola šlo vidět, že je to nahoře dost pod mrakem a nepůjde nejspíš nic vidět. Ale nevzdali jsme to a vyrazili. "To bude pohoda," říkali jsme si. "Lysá a Praděd je oproti tomu dost náročnější, tohle na to vůbec nemá." Chyba! Byla to teda pěkná makačka, sice je ta hora fakt menší, než ty 2 zmíněné, ale dala nám dost zabrat! Když jsme tedy konečně dorazili nahoru, byla celkem velká zima a dolů opravdu nešlo moc vidět. Aspoň ten Liberec jsme trochu viděli. Po hodince vevnitř, kde jsme se najedli a hlavně zahřáli, čekala obávaná cesta dolů. Obávaná proto, že byla zima. Nakonec opak byl pravdou a užili jsme si ji. No a samozřejmě, když jsme sešli, udělalo se hezky a nahoře na Ještědu ani mráček! Asi už klasika. Zpátky jsme samozřejmě nešli a vydali se k zastávce a "domů".
Protože nám Ještěd netrval moc dlouho, odpoledne bylo volné, tak jsme vyrazili prozkoumat město. A musím říct, že Liberec má strašně nádhernou radnici! Fakt se nám strašně líbila. Večer byl v plánu aquapark v Babylonu. No paráda! Úžasný, fakt nádherná výzdoba, bazény, tobogány. Stihli jsme i laser show.

Třetí a poslední den taky stál za to. Neuhádnete, kam jsme šli.... ZOO!! Ano opět moje láska. Těšila jsem se tam moc, protože je to jediná ZOO v ČR, kde jsou bílí tygři! A ti teda stáli za to. Jinak taková malá, obyčejná ZOO, jsou hezčí, ale tygříci vše spraví! A jako dospělá slečna jsem si odvezla na památku plyšového bílého tygříka!
Večer jsme si chtěli zajít někam na večeři a kouknout se po nočním městě. No ale to bych nebyla já, abych zas nějak "nepokazila" dovolenou. Už den předtím, než jsme vůbec někam vyrazili, mě chytly střevní potíže. Takže jsem opravdu na večeři v restauraci neměla odvahu, protože se mi to pořád nechtělo zlepšit a radši jsem zůstala na rohlících, banánech, piškotech a rýži. Ale na noční Liberec jsme se kouknout šli. A stálo to za to, ta velká města jsou v noci opravdu krásná!

Další den jsme už ráno vyrazili zase zpátky. Spokojeni, naplnění novým poznáním, ale i značně unaveni po spoustě nachozených kroků.

Samozřejmě jsme nestihli vše. V Liberci je toho strašně hodně a určitě to stojí za to projít. Ale i tak jsem si tuhle dovolenou užila a hlavně je to skvělý pocit, poznat zas úplně jinou část naší republiky!